Мои билеты
Контакты
Перевозчикам
Агентам

Вихідні в Будапешті: як не зробити діру в бюджеті

Будапешт – Busfor.ua

Ангеліна Ралко
20 років, студентка Вищої школи міжнародних відносин (Польща)

Хочу поділитися історією подорожі до Будапешта – однієї з моїх найяскравіших поїздок. Я розповім як провести вихідні так, щоб вони не проїли чорну діру у вашому гаманці, але щоб це не позначилось на насиченості відпочинку.

Як справжня мисливиця за знижками, я шукала недорогі квитки для подорожей по Європі. Деякі перевізники часто дають на рейс кілька квитків з величезною знижкою, але зазвичай відправлення або за день, або ж навпаки – за кілька місяців. Мені пощастило знайти квитки на автобус з Кракова до Будапешта за 14 злотих (приблизно 100 гривень) за місяць наперед. І знову зі мною погодилась поїхати мама – моя найліпша компаньйонка для авантюр та подорожей :)

Діло було в травні, однак Польща погодою тоді взагалі не радувала – в день нашого виїзду з Кракова температура ледве сягала позначки +13, однак за 7 годин дороги угорська столиця зустріла нас незвичним теплом – о 9 вечора в джинсах, туфлях і шкіряній куртці було дуже спекотно (близько +25).

Хостел – Busfor.ua

У нас був заброньований хостел в центрі, за 8 кілометрів від автостанції, на яку ми прибули, тому добиралися громадським транспортом. На станції метро, яка, на щастя, ще працювала, працівниця інформаційного пункту дуже ввічливо і зрозуміло пояснила, як нам їхати і допомогла придбати квитки. Разовий проїзд в Будапештському метро коштує близько 1 євро. Саме метро дуже чисте, охайне, пристосоване для людей на візках. Якщо в цей час згадати київське метро, нападе журбинка.

За 20 хвилин ми вже були на місці. Хостел знайшли без проблем завдяки місцевим, більшість з яких досить добре говорить англійською, однак часто акцент настільки сильний, що треба дуже прислухатися, щоб щось зрозуміти. Натхнення на те, щоб піти кудись погуляти і щось подивитись, нам не вистачило, тому ми зробили чаю на кухні хостелу, трохи посиділи і пішли набиратися сил для наступного дня.

Базиліка святого Іштвана – Busfor.ua

Другий день в Будапешті видався дуже насиченим, оскільки протягом дня ми хотіли побачити якнайбільше всього цікавого. Перший пункт зі списку «Що подивитися в Будапешті» – базиліка Святого Іштвана, яка вражає своїми розмірами, котрі не вміщаються в кадр, щоб зробити фото. Звідти пішли до парламенту і набережної. По дорозі побачили пам’ятник Рональду Рейгану. Для всіх це загадка, чому пам’ятник саме йому, адже Рейган жодного разу не був в Угорщині, але туристи все одно охоче фотографуються.

Парламент – Busfor.ua

Другий пункт, що варто побачити в Будапешті – будівля угорського парламенту – справжнє щастя для естетів та просто маса візуального задоволення. Якщо йти далі по набережній Дунаю, можна побачити натовп туристів, які збираються біля чогось маленького та здалека зовсім непомітного. Однак якщо підійти ближче, можна побачити оригінальний та простий водночас пам’ятник розстріляним євреям – виглядає, як взуття біля річки, адже саме там євреїв розстрілювали і скидали в Дунай, а взуття забирали, оскільки це був дефіцитний дорогий товар. Там постійно лежать свічки, лампадки та квіти як символ пам’яті. Дуже просто, але справді зворушливо.

Пам'ятник євреям – Busfor.ua

Наш маршрут прямував до королівського замку в іншій частині міста, дорога до якої йде через міст Сечені – один із найстаріших у Будапешті, тому туристів там завжди повно. З мосту видно острів Магріт – місце зустрічей місцевої богеми, до якого ми так і не дійшли, тому сподіваюся, що колись повернусь в Будапешт і все ж побуваю там.

Міст Сечені – Busfor.ua

Королівський замок розташований на пагорбі, підніматись можна пішки (як ми й зробили) або на фунікулері за 4 євро, до якого стоїть довжелезна черга бажаючих. Біля підніжжя підприємливі місцеві мешканці продають воду – 0.5 л за 1 євро (нагадую, що спека +28 в тіні, тому попит на воду неймовірний), до яких теж спраглі туристи вишиковуються в чергу. Але раджу не переплачувати і пошукати продуктовий магазин (ми знайшли за 2 хвилини), де вона коштуватиме значно дешевше.

До речі, щодо магазинів – усі ціни подані в місцевій валюті форинт (курс 315 форинтів за 1 євро), тому не дивуйтеся, що ціни на продукти будуть близько сотні чи навіть кількох, а на одяг вимірюються тисячами. В більшості місць можна заплатити в євро, але скоріш за все це буде дорожче.

Рибальський бастіон – Busfor.ua

Сам королівський замок виявився розчаруванням – зовсім не було враження, що це палац. Однак поруч було чимало цікавіших місць – розвалини старовинної фортеці, рибацький бастіон і дуже стара готична церква. Звісно, все це можна подивитися безкоштовно. А ще з пагорба відкриваються шикарні краєвиди на Дунай та іншу частину міста.

Купальні – Busfor.ua

Звідти ми попрямували до термальних басейнів – візитівки Будапешту. Їх у місті дуже багато, однак найбільш відомі купальні Сечені та термальні басейни Геллерта. Перші більш популярні серед туристів, однак другі вважаються найкрасивішими. Ціни в обидвох приблизно однакові – 20 євро з людини без обмежень у часі. І це була наша головна стаття витрат за всю поїздку.

Інтернет-путівники не збрехали, і басейни Геллерта справді виявились неймовірно красивими, окремі частини взагалі нагадують казковий палац. Пробули ми там близько трьох годин: в відкритому басейні зі штучною хвилею, в критих басейнах з лікувальною водою різного складу та температури та в сауні, і це справді вартувало своїх грошей – відчуття після того просто неймовірні.

Через дорогу з басейнами знаходиться гора Геллерта – трохи вища, ніж Високий Замок у Львові, але підйом в рази крутіший. Не знаю, як після тригодинного хлюпання в водичці нам вистачило сил, але ми таки на неї піднялись! На вершині знаходиться ярмарок із сувенірами, смаколиками та угорським фруктовим бренді «палінка». Ціни на все досить різні, але однозначно завищені.

Ресторан – Busfor.ua

Колесо огляду – Busfor.ua

Звідти ми повернулися в туристичний центр Будапешта – вулицю Ваци. Це місце надзвичайного скупчення людей, ресторанів, пабів та дорогих магазинів. Знайшовши милий ресторан з прийнятними цінами, ми з мамою вирішили скуштувати традиційний угорський суп гуляш (так, в Угорщині гуляш – це суп, а не м’ясо в підливці). Коштував він близько 4 євро і виявився дуже смачним і ситним. Атмосфера була чарівна – ресторан, тераса на вулиці, музиканти грають приємну ненав’язливу музику – аж захотілося, щоб цей момент тривав довше.

Коли стемніло, ми знову пішли на набережну, котра ввечері дуже відрізнялася від тої, що ми бачили зранку. Не пошкодували – було дуже гарно й атмосферно. Назад поверталися наступного дня автобусом до Кракова, куди привезли з собою угорське тепло й сонце.

Нічний міст – Busfor.ua

На жаль, моя розповідь не передає і половини краси міста та радісного настрою в той день, але це насправді був один з найяскравіших днів у моїй скарбничці спогадів, а Будапешт, про який мандрівники часто забувають – неймовірне місто, котре варто побачити на власні очі.

Нагадуємо, що автором нашого блогу можете стати ви! Надсилайте нам свої історії та путівники містами на адресу bloggers@busfor.com. Автор опублікованої історії отримає 300 грн на подорожі з Busfor ;)

Мы предлагаем бесплатные советы о выгодных путешествиях по Украине и за границу. Хотите их получать?

Подпишитесь на рассылку, чтобы первым получать интересные предложения, новости и скидки от BUSFOR