Мои билеты

До Відня через Краків по-студентськи, або як не переплачувати в Австрії

Відень – Busfor.ua

Ангеліна Ралко
20 років, студентка Вищої школи міжнародних відносин (Польща)

На свій вік я можу впевнено сказати, що багато подорожую. Звісно, є й мої однолітки, які в цьому віці бачили більше – об`їздили автостопом пів-Європи, країни Кавказу, бачили всю екзотику Азії на власні очі, а не лише з програм типу «Орел і Решка». Але є і студенти, яким цікавіше сидіти вдома, а всі гроші витрачати на абсолютно інші речі, та не на подорожі.

Я подорожувала в різний спосіб – автомобілем, потягом, автобусом, автостопом, але, мабуть, одна з найяскравіших моїх поїздок – це була подорож у Відень через Краків з Хелма з мамою (так-так, саме з мамою, адже вона – мій найцікавіший компаньйон для поїздок, хоча багатьом це може видатись дивним).

Світлофор – Busfor.ua

Цю подорож ми не планували – просто з цікавості сиділи на польському сервісі, який набув популярності завдяки тому, що перші квитки на рейс можна купити дуже дешево. На жаль, «легендарних» квитків за «злотувку» ми не знайшли, але 11 злотих за квиток Краків-Відень – це теж дуже і дуже непогано. Квитки ми придбали одразу, без роздумів, але була одна проблемка – квитки були з Кракова, я живу в Хелмі (схід Польщі біля кордону з Україною), а мама в Рівному.

Краків – Busfor.ua

Вирішили зустрітися в Кракові. Туди я добиралась потягом з пересадкою в Любліні (між іншим, подорож була дуже швидкою і комфортною, враховуючи відстань близько 500 км). Мама добиралась автобусом з Рівного, що зайняло набагато більше часу. Але, незважаючи на всі труднощі, ми зустрілися зранку в Кракові, прибувши з різницею в годину.

На щастя, в Кракові живе моя подруга Надя, яка провела з нами півдня і показала стару частину міста. Візитівкою і туристичним центром міста є, звісно, королівський Вавельський замок. Вхід на саму територію безкоштовний, за додаткову невелику плату можна спуститися в підземелля, де похована королівська родина, і воно того варте – видовище захоплююче, хоч і дещо моторошне.

Що здивувало – я була в Кракові близько трьох років тому, і того разу, і цього у Вавелі можна було побачити на власні очі оригінал відомої картини «Дама з горностаєм». Це задоволення коштує 10 євро, але, якщо чесно, я була розчарована. Картина насправді дуже маленька, темна і більш нагадує мініатюру, тому ефекту «вау», на який розраховують організатори, у мене не було. Репродукції в підручниках і в інтернеті радують око більше, і абсолютно безкоштовні. Дуже гарний вид на Віслу, варто прогулятись набережною. Але оскільки ми їздили в середині листопада, погода не радувала, і прогулянка тривала недовго.

З продуктовими магазинами в центрі Кракова велика біда – їх або немає, або там довжелезні черги. За 15-20 хвилин ходьби від Старого міста можна знайти поодинокі гастрономчики, де все одно буде товктися купа людей. Тому краще скуплятися заздалегідь і точно не в центрі. Хоча якщо у вас є час стояти в чергах, в центрі є величезний торговий центр Galeria Krakowska, де є два супермаркети –Biedronka i Carrefour (ціни та асортимент приблизно однакові, але в першому черги довші). Сама Galeria величезна. Оскільки торговий центр з`єднаний з вокзалами, людей там просто море, переважно мандрівників з рюкзаками, валізами та іншими сумками. Приємно здивувало те, чого дуже бракує українським магазинам – коли в бутік приходить покупець, скажімо, з великим рюкзаком, працівники реагують на це абсолютно спокійно, не просять заходити без речей, нічого не питають про вміст сумки.

У самому центрі можна зовсім недорого, як для туристичного центру, поїсти в закладі Bar Mleczny, який нагадує нашу «Пузату Хату». Страви прості, переважно польські та українські. Ми замовили дві порції традиційного польського супу «журек», який обійшовся нам в 14 злотих (близько 100 гривень).

Краків – Busfor.ua

Коли ми вирішили наближатися до вокзалу, звідки мав відправлятися автобус до Відня, ми несподівано для себе трішки заблукали, хоча обидві були в Кракові раніше. Дуже виручив хлопчина з інформаційного пункту, який люб’язно пояснив нам дорогу і видав карту міста. Автобус відправлявся близько 10 вечора. За весь день на ногах, ще й з рюкзаками на спинах, ми, звісно, дуже втомились. Автобус порадував комфортом, ввічливими водіями і швидким інтернетом для пасажирів. У Відні ми були о 5 ранку наступного дня.

Хостел ми бронювали заздалегідь, завбачливо біля вокзалу (якщо вірити карті, це було за 300 метрів), але оскільки це було темно, а вулички вузькі і з купою добудов, знайшли ми його не одразу. Ще й, як на зло, зовсім рано, людей на вулиці обмаль і немає в кого розпитати про дорогу. На допомогу прийшов водій таксі, який на моє питання англійською відповів страшним німецько-англійським суржиком з купою жестів, але ця відповідь була найбільш змістовною і таки привела нас до хостела (перед тим ми безуспішно питали ще близько 5 перехожих).

О 5:30 ми, зовсім змучені довгою дорогою, нарешті дісталися до хостела A&O (він справді був за 300 метрів від вокзалу), де нас спіткала прикра несподіванка – поселення було лише після 15, тому якщо ми хочемо поселитись одразу, треба заплатити ще за одну ніч (10 євро з особи).
Оскільки ми мандрівники вкрай бюджетні, вирішили почекати в лобі-барі до світанку і піти гуляти містом. Українська дівчина Галина, яка тоді була на рецепції, зробила нам чай (безкоштовний!), розказала, куди варто сходити і що побачити, видала карту, на якій були позначені найголовніші туристичні об`єкти.

Бельведер – Busfor.ua

О 7 ранку ми залишили речі в кімнаті для багажу і відправились на прогулянку Віднем. Можна пересуватися на метро, але квиток на один проїзд коштує близько 3 євро. Від нашого хостела до центру було йти близько 30 хвилин. За картою і вказівниками без проблем знайшли Бельведер — розкішний бароковий комплекс, до якого входять верхній і нижній палаци, об’єднані прекрасним парком з фонтанами. Територія доглянута і дуже охайна.

Собор Святого Штефана – Busfor.ua

Потім відправились в самий центр – на Штефансплатц, до Собору Святого Штефана – символу Відня. Храм справді вражає своїм масштабом і величчю (сфотографувати весь собор практично нереально, зважаючи на його розміри). В соборі регулярно правлять службу. Можна посидіти, послухати і трохи відпочити. За кілька євро тут проводять екскурсії на вежу і в катакомби.

Собор Відень – Busfor.ua

Різдвяний ярмарок – Busfor.ua

Під стінами собору розгорнувся барвистий різдвяний ярмарок. Туристи найбільш охоче купують яблучний і апельсиновий пунш у посуді у вигляді різдвяної шкарпетки – коштує він від 3,5 до 4 євро, а також хот-доги, ковбаски та картоплю. Скуштувати славнозвісної віденської кави зі штруделем нам не вдалось, але вирішили спробувати суп в булці за 6 євро, про який дізналися з відомої програми Орел і Решка. Дуже ситно і смачно, штруделем так не наїсися.

Багато цікавих сувенірів, але як на гаманець бюджетного українського туриста, тут дуже дорого. Увагу привернули кульки зі штучним снігом, які виглядають справді казково. Ціна такої милої дрібнички 10 євро.

Скляні кулі – Busfor.ua

Що здивувало – усі крамниці у Відні в неділю зачинені, не працюють навіть хлібні магазини. Відчинені лише заклади для туристів — сувенірні крамниці, кафе та ресторани, причому не всі, і то лише від обіду (о 10 годині справді ніде випити кави). У центрі випадково натрапили на дуже незвичну крамничку, в якій торгують виробами на тему картин австрійського художника Густава Клімта, між іншим одного з моїх улюблених митців. Навіть якщо раніше нічого не знати про творчість цього художника, тут все одно неодмінно сподобається, адже все зроблено зі смаком.

Вулиця Відня – Busfor.ua

Гельденплац, на якій стоїть Гофбургський Імперський Палац – резиденція імператорів Австрії. Зараз там розташовані імперські стайні та іспанська школа верхової їзди. Це традиційна школа верхової їзди і навчальний центр для кінного мистецтва виїздки. Це елегантний вид спорту, де білі коні ліпіціанської породи виконують під музику танцювальні рухи. Розкішно виглядає навіть арена, на якій відбуваються шоу-програми.

Шоу відбуваються приблизно один раз на два тижні, найдорожчий квиток коштує близько 220 євро, найдешевший – 12 євро. На жаль, у той день, коли ми були у Відні, шоу не було. Але люди охоче йшли на екскурсію конюшнею, вартість якої 12 євро.

Ярмарок – Busfor.ua

Найбільша ярмарка розташувалась під Віденською ратушею – туристів тут чи не найбільше, дуже гарно обставлені будиночки з сувенірами, перед входом грає шарманщик. Деякі джерела кажуть, що взимку стежки парку перетворюють у ковзанки, створюючи такий собі комплекс для катання на ковзанах.

Під вечір нарешті дісталися до хостела. Тут виявилася та несподіванка, про яку пишуть туристи, але яка чомусь не згадується при бронюванні місць: доплата за постільну білизну та рушники у розмірі 5 євро за один комплект (3,5 – за постіль, 1,5 – за рушник). При бронюванні було сказано, що 19,75 євро за двох – це повна плата, більше ні за що платити не треба. Якщо не возити з собою простирадла і рушники, то доведеться таки доплатити. Радує, що постіль була чистою і приємною, а ліжка дуже зручними, як для найдешевшого хостела.

Автобус з Відня відправлявся наступного дня о 6 ранку. Дуже виручило те, що костел знаходиться дуже близько до вокзалу. Назад ми доїхали без пригод, погуляли в Кракові і поїхали додому. Ось такі видались вихідні. Не зіпсувала їх ані погода (був дуже сильний холодний вітер), ані біль в спинах від рюкзаків.

Сувеніри – Busfor.ua

Ми не встигли відвідати парк розваг Пратер з гаями, гойдалками, колесами огляду та величезним пивним рестораном Schweizerhaus, але тим краще – буде привід приїхати у Відень знову.

Нагадуємо, що автором нашого блогу можете стати ви! Надсилайте нам свої історії та путівники містами на адресу bloggers@busfor.com. Автор опублікованої історії отримає 300 грн на подорожі з Busfor ;)

Мы предлагаем бесплатные советы о выгодных путешествиях по Украине и за границу. Хотите их получать?

Подпишитесь на рассылку, чтобы первым получать интересные предложения, новости и скидки от BUSFOR