Мои билеты
Служба поддержки
Вопросы и ответы
Договор оферты
Блог
О нас
Контакты
Перевозчикам
Агентам
02.04.1911703

Етикет в автобусі: як бути приємним попутником

Етикет в автобусі

Кажуть, справжня вихованість найкраще помітна у незвичних ситуаціях. Тривала поїздка в автобусі – одна з них. Можливо, у звичайному житті ви ввічливі та розсудливі, але в дорозі не дуже. Перевірте себе: чи завжди поряд із вами комфортно оточуючим.

Нагадування 1: жодної метушні з багажем

Багаж

Якщо ви не новачок у автобусних подорожах, ви точно знаєте, що основний багаж варто класти й багажний відділ, а до салону брати тільки те, що може знадобитися під час поїздки. Продумайте вміст ручної поклажі так, щоб вам не доводилось постійно просити водія відкрити багаж, тому що ви забули у валізі книжку, ручку, зарядний пристрій (потрібне підкреслити).

На полицю над сидіннями кладіть легкі предмети. Не впевнені, що ваш сусід оцінить, якщо під час різкого гальмування йому на голову впаде ноутбук. Усі важкі речі можна зберігати під сидінням.


Нагадування 2: комфортно має бути не лише вам

Комфорт

Деякі правила етикету настільки очевидні, що про них навіть незручно нагадувати вихованим людям. Однак, якщо є порушення, повинно бути й зауваження. Ми просто перерахуємо їх через кому: не розмовляйте та не смійтесь надто голосно, слухайте музику тільки в навушниках, а коли хочете щось попросити – робіть це з посмішкою. Є ще ряд речей, яких виховані люди спробують уникнути під час подорожі:

  • Кожен має свій особистий простір, вторгнення в який сприймається як агресія. Постарайтесь уникнути фізичного контакту (наприклад, не торкатися ліктями) з іншими пасажирами. Якщо це неможливо – перепитайте, чи не створюєте ви незручностей. Звичайне ввічливе питання позбавить від негативу на вашу адресу, а подорож, відповідно, буде приємнішою і для вас, і для вашого сусіда.

  • Навіть позитивний та комунікабельний попутник може втомитися від безкінечної розмови в дорозі, тому робіть паузи на якийсь час. Якщо він захоче продовжити говорити, він до вас звернеться.

  • Звикли робити перекуси? Беріть із собою тільки продукти без різких запахів. Якщо купили на зупинці пиріжок із м’ясом чи копченою ковбасою, не несіть його в салон, з’їжте на свіжому повітрі чи у придорожній кав’ярні. До речі, пропонувати свою їжу пасажиру поряд із вами не обов’язково. Можете запитати: “Вам не заважатиме, якщо я перекушу?”. Звісно ж, усі упаковки варто викидати у смітник, щоб не перетворювати своє сидіння на склад обгорток та використаного посуду.

  • Користуватися парфумами в дорозі – це не тільки моветон, але й ризик для ваших сусідів з алергією, тому заховайте улюблений аромат на час дороги подалі. З іншого боку, є ще одна делікатна тема, яка набуває більшої актуальності у спеку – запах поту. Якраз про антиперспірант забувати не можна в жодному разі, але наносити його треба перед поїздкою. Якщо у вас підвищене потовиділення, попутники не будуть в захваті від вашого “аромату”. Візьміть із собою вологі серветки та користуйтесь ними час від часу, виходячи до вбиральні.

  • Коли виходите розім’ятися під час зупинки, піднімайте спинку крісла у звичне положення. Намагайтесь використовувати зупинки для того, щоб добре порухатись, можна навіть зробити легку зарядку. До речі, туалетом краще користуватися під час зупинок, адже біотуалет в автобусі має обмежену місткість.


Нагадування 3: в автобусну подорож беруть тільки вихованих дітей

Діти

Ваша дитина може бути надзвичайною: розумною, веселою, позитивною. Але, якщо вона надто активна, варто замислитись: чи витримає вона тривалу автобусну поїздку? Ідеально, якщо ви вже маєте досвід нетривалих подорожей, і ви приблизно уявляєте, чого чекати від свого чада.
Перед тим, як брати кудись дитину, ще раз повторіть із нею елементарні правила поведінки: не кричати, не стрибати салоном, не чіплятися до пасажирів.

  • Заздалегідь приготуйте щось, що може зайняти дитину. Пам’ятайте, що діти не можуть довго концентрувати свою увагу на одному виді діяльності. Придумайте різні види занять: подивіться мультик, пограйте у слова, поскладайте фігурки орігамі. Важливо мати один “секретний” варіант розваг, який ви зможете використати в критичній ситуації. Це має бути заняття, яке їй сподобається і заради якого дитина буде готова припинити капризувати.

  • Діти до шести-семи років фактично не в змозі чотири години сидіти у кріслі нерухомо. Якщо помічаєте, що малюк почав соватися чи підстрибувати на сидінні, пограйте у гру: нехай він помахає руками, покиває головою, зігне та розігне ноги. На зупинках рухливі їгри з малюком обов’язкові!

  • Якщо пасажири зроблять зауваження вашій дитині, старайтесь не сперечатися. Просто вибачтесь і спробуйте вгамувати дитину. Самі ж постарайтесь не повчати чужих дітей.


Нагадування 4: водій теж людина

Водій

Це означає, що він не може одночасно добре робити кілька справ. Наприклад, слідкувати за дорогою та відповідати на ваші питання. Звертайтесь до нього під час руху тільки в екстрених випадках, коли питання неможливо відкласти до наступної зупинки.

Тим більше, не варто сваритися з водієм у дорозі. Навіть якщо він здається вам не дуже приємною людиною, пам’ятайте, що він відповідає за безпеку пасажирів. Чи буде він достатньо уважним, якщо ви його образите чи розізлите?

Безпечних та приємних подорожей!

Мы предлагаем бесплатные советы о выгодных путешествиях по Украине и за границу. Хотите их получать?

Подпишитесь на рассылку, чтобы первым получать интересные предложения, новости и скидки от BUSFOR

    
183193
подписчиков