Мої квитки
Служба підтримки
Питання і відповіді
Договір оферти
Блог
Про нас
Контакти
Перевізникам
Агентам
10.01.1815199

Щецин – польське місто з німецьким минулим

Щецин



Ігор Булига
39 років, інженер, велосипедист, фотограф


Про Щецин у туристичному плані в Україні відомо небагато, порівняно з іншими великими польськими містами. Очевидно, це пов’язано з географією: відстань по прямій від нашого кордону складає близько 700 км, тобто треба перетнути всю Польщу по діагоналі. Коли я перший раз туди потрапив 9 років тому, дорога на поїзді з Любліна зайняла годин десять. Цього разу було легше: до Познані я добрався літаком, а звідти вже автобусами.

Культ історії

До 1945 року Штеттін був цілковито німецьким містом. Слов’янські корені та імена польських князів з часів середньовіччя, здавалося, загубилися в далекому минулому. Але так сталося, що переможці війни “пересунули Польщу на захід”, і в компенсацію за “східні креси” вона отримала землі, втрачені багато століть тому. Через це, до речі, тут зараз багато вулиць носять імена середньовічних персонажів.

Так, пішохід, який рухається вулицею Болеслава Кривоустого (польський князь 1107-1138 років) на захід, по черзі перетинає вулиці Богуслава Х, потім Королеви Ядвіґи, потім Алею П’ястів (династія польських князів), і нарешті Болеслава Сміливого (князь і король Польщі у 1058-1079 роках). Перехрестя вулиць Болеслава і Болеслава! Це crazy, подумав я, коли побачив ці вказівники. Навіть важко підібрати український аналог.

1

2

Німецьке минуле відображається в обличчі вулиць. Кому як, а мені дуже подобаються будинки кінця ХІХ – початку ХХ століття: з еркерами та балконами, вежами та вигадливою ліпниною, з різним оформленням вікон на кожному поверсі (у Києві дивіться, наприклад, вулицю Саксаганського). Так от, у Щецині цього добра дуже багато! У моєму рейтингу він не поступається Ризі чи Празі.

Перлини

Також, говорячи про архітектуру, неможливо оминути розкішний Замок поморських князів, схожий на кондитерський виріб – з високими білими стінами, прикрашеними вигадливими декораціями, і широким двором по центру. А вже в нашому столітті місто потрапило на світову карту сучасної архітектури завдяки новому шедевру від майстрів з Каталонії.

Нова Філармонія не схожа на звичайний будинок, вона начебто зроблена з льодяних брил. Всередині мені побувати не вдалося, бо у католицьке свято – день Всіх Святих – ніяких заходів і концертів у ній не було. Цікаво виконана і площа Солідарності перед філармонією. Під похилою бетонною поверхнею, на якій тінейджери можуть кататися на роликах, розташований історичний музей.

1

2

3


Близькість моря відчувається на березі широкої Одри. На іншій стороні видні крани вантажного порту. Будинок адміністрації воєводства на набережній нагадує великий корабель. Можна проїхати кілька зупинок трамваєм і опинитися біля величезної території Щецинської верфі. У 1970 і 1980 роках її робітники проводили масштабні страйки у протесті проти політики властей. А сівши на комфортну електричку, за півтори-дві години можна дістатись до Мєндзиздроя чи Свіноуйсця, симпатичних курортів на Балтиці. Ще швидше до моря добирається “Метеор” на підводних крилах. Але цього сезону він був у ремонті, обіцяють запустити на наступний рік.

1

2

Продовження маршруту

До Берліна звідси всього 170 кілометрів, і кожну годину туди відправляються автобуси різних перевізників (і з різними пунктами призначення: кому в західну частину Берліна через аеропорт Теґель, а кому в аеропорт Шенефельд на східній околиці). Дорога займає всього 2 з половиною години. Я купив квиток на автобус ще з України, і він обійшовся всього у 29 злотих (7 євро). А зі згаданого вище Свіноуйсця кілька разів на день відпливають пороми у шведське містечко Істад.

Побутові питання

Спокусившись ціною в 79 злотих (19 євро) за одномісний номер, я обрав для ночівлі City Hostel. Він сучасний і чистий, але умови за цю ціну були досить спартанські. До центру треба було йти пішки хвилин 15 або їхати кілька зупинок громадським транспортом. Витративши 120-140 злотих за ніч, можна знайти цілком комфортні двомісні варіанти в центрі.

Пересуватись Щецином найприємніше трамваями. На вокзал їдуть номери 3 і 6, а “шістка” їде уздовж набережної Одри. Є також багато автобусних маршрутів, і є пришвидшені автобуси у передмістя. Ціна квитків залежить від тривалості: поїздка до 15 хвилин обійдеться у 2 злотих (14 грн.), і такого часу мені вистачало на всі переїзди.

1

Щоб поїсти, можна зайти в будь-який торговельний центр – їх тут досить багато, і знайти ресторанну зону. В цей приїзд до Польщі відкриттям для мене стала мережа рибних фастфудів North Fish. А ті, кому не вистачатиме харчів з Батьківщини, можуть завітати в ресторан “Україночка” біля Старого міста, на вулиці Панєнській. Або закупитись у однойменному супермаркеті на Алеї Незалежності (Eastern Food Store – продукти зі країн колишнього СРСР). Українська присутність у Польщі в останні роки стала більш помітною.

1


Нагадуємо, що автором нашого блогу можете стати ви! Надсилайте нам свої історії та путівники містами на адресу bloggers@busfor.com. Автор опублікованої історії отримає 500 грн на подорожі з Busfor ;)

Ми пропонуємо безкоштовні поради про вигідні подорожі по Україні і за кордон. Хочете їх отримувати?

Підпишіться на розсилку, щоб першим отримувати цікаві пропозиції, новини та знижки від BUSFOR

    
183193
підписники