Джерело: Інтерфакс-Україна
У продовження теми, як влаштований Busfor, публікуємо коротке інтерв’ю генерального директора “Busfor Україна” Олександра Павловича агентству “Інтерфакс-Україна”.
Активний розвиток бренду почалвся у 2015 році, за два роки сервісом скористалося кілька мільйонів осіб. Компанія Busfor - сервіс з онлайн-продажу автобусних квитків, майданчик, який об’єднує пропозиції перевізників і надає їх широкому колу клієнтів, що зробили свій вибір на користь автобусних перевезень. На нашому сервісі зібрано інформацію про розклад автобусних рейсів, вартість квитків та доступні місця. Щомісяця його використовують 2,5 млн користувачів.
З сервісом працює більше 5 тис. перевізників з України, СНД і Східної Європи, на сайті можна придбати квитки на 20 тис. напрямків. Компанія Busfor не перевізник, ми агент із продажу. Мета роботи - відкрити для перевізників новий канал продажів і дати їм можливість реалізувати автобусні квитки через інтернет. За 2016 рік було продано 1 млн квитків, компанія отримала премію “Фаворити Успіху” як найкращий сервіс із продажу квитків на автобус.
Основні фаундери - Ілля Єкушевський та Артем Алтухов, я приєднався до них складу у 2014 році для розвитку онлайн-напрямку. Також акціонерами є кілька великих міжнародних фондів прямих інвестицій і відомі венчурні фонди, за останні три роки компанія залучила понад $ 25 млн інвестицій.
Наш основний фокус - онлайн-сервіс із продажу квитків. Ми почали свою роботу з розробки GDS-системи (Global Distribution System), аналогічні рішення є в авіаційній галузі. Так як ринок автобусних перевезень вкрай фрагментований перевізниками, виникла ідея створити схоже рішення і в цій галузі. Не у всіх перевізників є можливість запустити власний сервіс для управління інвентарем: динамічний розклад ресів, тарифи, умови застосування тарифів, управління зборами і дистрибуція квитків.
Спочатку ми розвивалися саме як система для перевізників, по суті, кілька років у нас функціонував тільки B2B напрямок. Лише в 2015 році почалося активне зміщення роботи на сторону B2C-рішень - створено вебсайти і мобільні додатки для пошуку і покупки квитків на автобус.
GDS в авіаіндустрії працює вже років 30-40, що істотно відобразилося на використовуваних технологіях. Те, на що в авіаіндустрії пішло кілька десятиліть, нам вдалося створити менш ніж за три роки. Однак автобусні перевезення мають свою специфіку, так як вони поки не так жорстко регламентовані стандартами і більш диверсифіковані в технічних елементах управління.
Більшість на сьогодні - українські перевізники, але ми однаково співпрацюємо і з перевізниками з інших країн.
З точки зору обсягу ринку, якщо порівнювати із залізничним або авіаринком, автобусний ринок значно ширший: за оцінками експертів, сумарна вартість усіх квитків на автобуси внутрішньообласних, в тому числі міжміських, та міжнародних напрямків становить близько $ 1 млрд, у той час як в авіа - $ 700 млн, залізниці - $ 800 млн. Ринок автобусних перевезень більш фрагментований.
Проте, наразі якість самих перевезень знаходиться на середньому рівні, іноді навіть нижче середнього. Це одна з проблем, яку ми плануємо вирішувати. І нам, і перевізникам потрібно рухатися в напрямку покращення якості. Ми будемо боротися за введення електронного квитка, за якісний сервіс інформування та обслуговування наших клієнтів до, під час і після поїздки, а перевізники, в свою чергу, будуть намагатися зробити якісною саму послугу перевезення.
Існує кілька сегментів - міжнародні поїздки, тривалі по дистанції. Є міжміські перевезення, рейси між містами і обласними центрами, і є приміські. Ми фокусуємося на міжнародних і міжміських рейсах. Ви можете купити на сайті квиток, наприклад, Київ-Львів так само як і Київ-Варшава або Варшава-Берлін.
Ми працюємо в межах чинного законодавства. Ці напрямки повністю закриті для перевезень, відповідно ми не працюємо з ними, або з перевізниками, які намагаються це робити. Ми це контролюємо.
Так як ми онлайн-сервіс, то працюємо зі складеною ринковою картиною. Якщо здійснюються перевезення на тих чи інших маршрутах, значить, вони прибуткові. Виходячи з нашої статистики, європейські напрямки дуже популярні, зокрема Польща, в минулому році потік до цієї країни зріс утричі.
За цим напрямком є багато перевізників з різними цінами, якістю автобусів, варіантами відправлення з міст України. Польща становить у загальній структурі продажів в усіх напрямках близько 40%, решта Європи та інші країни менше, наприклад, Білорусь - 5%, а Німеччина - 1,2%.
Busfor фокусується на розвитку якості в галузі. Оскільки ми не можемо впливати на транспортний засіб - ми можемо докладати зусиль в іншому. Що ми робимо? Ми активно беремо участь у заходах Мінінфраструктури щодо впровадження електронного квитка. Ми вводимо послуги, які пасажири зможуть отримувати безпосередньо від нас. Наприклад, буває проблема скасування рейсу з технічних або погодних умов - пасажир не застрахований від таких проблем. Тому ми розробляємо страхування на випадок відміни рейсу і втрати багажу спільно зі страховими компаніями. Такі послуги ніхто раніше не надавав, і ми будемо новаторами.
Щоб вирішити проблему з харчуванням, за допомогою партнерів, які займаються доставкою їжі - ми розробляємо послугу доставки їжі до відправлення рейсу, яку пасажир може заздалегідь вибрати в меню на сайті. Незабаром плануємо додати на сайт фотографії автобусів, щоб пасажир міг їх оцінити перед поїздкою. Це вкрай важливо для пасажира і за нашими дослідженнями - критично важливо при виборі рейсу. Хочемо поекспериментувати з 3D-фотографіями автобусів.
Оригінальну версію інтерв’ю читайте тут.
Розповісти друзям
Підпишіться на розсилку, щоб першим отримувати цікаві пропозиції, новини та знижки від BUSFOR